Sidor

onsdag 14 maj 2014

Klimatsmart tvätt del 2

Det blir en paus i den klimatsmarta tvätten ett tag. Vår torkvinda, som vi haft i många år och som vi "ärvde" av mina föräldrar, gav upp igår. Mamma trodde att de köpte den tidigt på 80-talet, om det stämmer så skulle den vara runt 30 år. Man har sett att den hade några år på nacken när man tittade på snörena, det växer massor med blåslav på dem. För övrigt har den sett fin ut, men nu var det alltså färdigt med den.

Det var å andra sidan tur att den gick sönder nu, jag hade tänkt att vi skulle flytta den i sommar. Den står så nära grannens grillplats, doften av rök är inte den som jag vill ha i tvätten. Nu grillar inte min granne speciellt ofta, men jag tänkte ändå att jag skulle byta plats för torkställningen. Det verkar inte vara någon stor investering att köpa en ny, men man måste ju ha tid både att åka in på stan och att montera den. Få se när vi hinner med det...

Nu har jag ställt ut en torkställning på balkongen. Det brukar aldrig gå så bra när jag ställer ut inomhusställningarna. Så länge det inte blåser är det inte några problem, men direkt det blåser brukar ställningen välta. Idag är det en riktigt blåsig dag, men jag har ställt ställningen så att den inte ska blåsa omkull så lätt. Vi får väl se ur det går...
Den gamla torkvindan

Tillfällig lösning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar