Sidor

torsdag 22 maj 2014

If you can´t beat them, eat them!

När man bor i norra Sverige får man vänta på att det ska börja grönska. När värmen äntligen kommer är det så mycket som händer. Det är som om mängder med växter och djur har legat i startgroparna och bara väntat och vid en given signal kommer allt.

Jag har äntligen fått börja plocka in lite ätbart och nu står Stöckli i köket och torkar nässlor och libbsticka. Jag kommer att mixa i lite maskrosor i dagens juice, bara för att fira att de kommit upp. Årets motto med ogräsen hos oss är: Ät upp dem!! Kan man inte få bort dem på annat sätt så kan man i alla fall se till att de gör någon nytta."If you can´t beat them, eat them!" Det är nog första gången som jag kikar runt i buskar för att kolla om det inte ska komma upp lite nässlor snart.

Kommer att torka björkblad och vinbärsblad för att till te. Jag har för mig att jag sett någon som torkat blåbärsblad, få se om jag testar det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar