Sidor

torsdag 3 april 2014

Ärtskott till alla!

Mina försök att odla egna ärtskott har gått över förväntan. De är goda och ett klimatsmart alternativ till sallad. Jag har till och med testat dem i hamburgaren (den vegetariska hamburgaren, alltså). När jag skördar dem lämnar jag ett blad kvar på skottet för att de ska kunna växa till sig och eventuellt skördas en gång till. Få se hur det går med det. Eftersom att skotten inte ska växa sig stora eller odlas under lång tid har jag satt ärtorna mycket tätt i sin kruka. Det ser dekorativt och gott ut när de växer.

Ärtskott som krukväxt

Jag har testat att köra ärtskotten i juicemaskinen, "receptet" ser man på bilden och det uppiggande resultatet fyller ett litet glas.
Recept på grön juice

Ett glas ärtskott med äpple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar