Sidor

tisdag 22 april 2014

Ännu mer juice

Jag kan inte få nog av uppiggande juicer! Efter dagens juice känner jag mig nu redo att ta itu med mina hemmafrusysslor, tvätt och dammsugare. Juicen är till största delen ekologisk, morötter och de två äppelsorterna är kravmärkta. Grapefrukten var tyvärr odlad med gift, man kan inte få allt som man vill verkar det som :)

I hela mitt vuxna liv har jag försökt köpa miljövänliga och ekologiska varor. När jag flyttade hemifrån var utbudet inte stort. På livsmedelsaffären kunde man till att börja med hitta miljömärkt tvättmedel. Ville man ha mat som var ekologisk var man tvungen att handla på hälsokosten, där märken som "Kung markatta" fanns. Det är med stor glädje jag ser förändringen, saker blir faktiskt bättre! Idag kan jag köpa ekologiska livsmedel på den lilla konsumbutiken i byn och livsmedelskedjorna har extrapriserbjudanden på KRAV-märkta produkter. Jag trodde inte att det skulle gå så fort. När mina barn var små och vi köpte ekologisk mjölk, var det många som tyckte att vi var lite enfaldiga och menade att vi blev lurade. Idag är många intresserade av att hitta ekologiska produkter och den allmänna kunskapsnivån blir bara bättre, KUL!

Här kommer så "receptet" på juicen och det färdiga resultatet:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar